I bilen på väg hem.

0kommentarer

Så var denna långhelg över. Vi sitter i bilen på väg hem å funderar över helgen som gått.
Det har varit en väldigt lyckad helg med släktmiddag, förlovning, utgång å en tur till Ullared.

Igår kväll var vi ute å firade vår förlovning. Vi åt god middag på La Sombrita Avenyn. Sedan mötte vi upp några bekanta till Pappa1 och Mamman.
Det var kul att träffa dessa bekanta. Två av dem lever i ett lesbiskt förhållande där en av dem har fyra barn sen innan. Vi diskuterade alternativa familjer en hel del och det är kul att prata med människor som är öppna och inte lever efter normens alla regler.
Vi har pratat med rätt många om vår polyfamilj nu och möts av mycket positiva reaktioner. Som det verkar skulle många vilja ändra något i sina liv och leva i alternativa lösningar till kärnfamiljen. Men det är ett svårt beslut och stort steg att ta att bryta sej loss och leva som man själv vill och mår bäst av.
Det är synd att de flesta styrs av samhällets syn på hur man ska leva. Vi är glada att vi vågat ta steget att älska varandra fullt ut och vara öppna med det. Fler borde göra det. För sin egen skull och kärlekens skull. :)

Imorgon är vi tillbaka i verkligheten med vardag, jobb och aktiviteter för barnen. Ännu en vecka i paradiset. ;)
Jag ska också ta upp kampen för att få ha min dotter varannan vecka. Fortsätta hitta vägen dit.
Skönt att jag har stöd i ryggen av min numera fästmö och fästman. :)



Det finns bara en lycka i livet.
Det är att älska och vara älskad.

Jag älskar er och vet att ni älskar mej.. Alltså är jag lycklig. :)

~Pappa2

Kommentera

Publiceras ej