Lång dag med mycket att göra.

0kommentarer

Nu har jag varit uppe och röjt på hela dagen. Började med att kliva upp klockan 05.10. Jag och Mamman åkte på ett uppdrag i stan tio mil härifrån. När vi var framme och hade klarat av vårt uppdrag åkte vi på macken för att äta frukost och invänta att någon större livsmedelsaffär med lägre priser skulle öppna. Vi handlade enligt listan för de kommande 14 dagarna.. två kundvagnar och en timme senare var vi klara.. Åkte sedan på ett byggföretag för att införskaffa lite fönsterfoder, färg och marksten. Poppade Barbados och bjöd upp Mamman inne i lagret på byggföretaget.. men hon skämdes nog lite för mej där.. Så det blev ingen dans.. =/
Nåja.. nöjda med inköpen rullade vi hemöver igen. Lagom hemma till lunch mötte vi Pappa1 körande mot oss på storvägen.. Blev så glad att se honom så jag körde halvt upp på refugen.. Det var ju flera timmar sen jag såg honom sist.. ;)
Han var ute på ett kort uppdrag å vi möttes hemma efter en stund.. Värmde fiskpinnar från gårdagen och åt snabb lunch.. Sen gick vi ut för att styra upp lite projekt på gården. Jag byggde klart buskstöden till vinbärsbuskarna.. Väldigt nöjd med mej själv.. hade ju använt både skruvdragare och nån såg man kapar med.. fixat stolparna spetsiga och slagit ner dom med släggan i jorden.. De går ju bra det här.. "Hej då tummen mitt i handen!" ;)
 
Vid 16.00 kom två vänner över på middag. Vi passade på att nyttja det fina vädret och tände grillen. Mamman fixade maten.. in med en potatisgratäng i ugnen och på med köttet och korven på grillen. Hackade sallad och dukade fram. Till detta serverades endast läsk.. Vi har ju jobb att sköta allihopa.
Efter maten serverade äldsta sonen kladdkaka och kaffe. Mycket gott.. Roligt när barnen är kreativa och gör saker!
Senare påbörjade vi verandabygge på framsidan av huset. Nu skulle jag gå in på lektion 2 tyckte Pappa1 och Mamman.. Buskstöd var lektion 1, regla upp ett golv är tydligen lektion 2. Så lite trixande senare ligger det där på plats. =) Imorgon blir det till att bygga staket och lägga trall på verandan.. Tror det är lektion 3. Ska bara åka å köpa vad som behövs till staketet, vilket känns som en lektion i sej.. att gå in på en bygghandel utan handledare och komma ut med rätt saker!
Efter vi reglat klart fick jag ut på ett uppdrag genom jobbet. Kom hem två och en halv timme senare.. vid kl 23.50. Borde vara tröttare än jag är.. men jag kände jag måste varva ner efter en lång dag.. Satte mej vid datorn en stund.. Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner hos Pappa1 och Mamman.. Skönt att veta att dom ligger där och att jag har min plats hos dem!
 
Tack för idag.
~Pappa2
 

Kommentera

Publiceras ej