Positiva kommentarer

6kommentarer

Vi möts av olika reaktioner av folk. En del negativa, som vi väljer att sortera bort. En del neutrala och många positiva, som vi väljer att ta till oss. Det värmer gott att få höra fina ord. :)
Här kommer några meddelanden vi fått på Facebook:

"Såg förresten det fina reportaget i Aftonbladet. Vad roligt och modigt av er att vara med i tidningen. :)"

"Hej! Hoppas allt är bra med dig. Såg artikeln i tidningen!! Ni är hjältar! :)"

"Läste om er i tidningen precis. Starkt gjort att berätta er historia! :)"

"Hej. Jag läste just artikeln i Aftonbladet där ni är med. Jag vill bara säga att jag blev alldeles varm när jag läste den. Ni är modiga och alldeles fantastiska! :) glöm aldrig bort det. Kramar."

"Beundrar dig för att du gör det du känner för, fortsätt med det, viktigaste är att du mår bra. Många kramar från mig. <3 <3 <3"

"Hej. Jag vill bara säga tack till dig och din familj, för en bra tidningsartikel och för er styrka att vara er själva och öppet stå för det! Jag har själv levt i familjekonstellation annan än vad som sägs vara normativ. <3 All lycka till er!"

"Ser att det diskuteras på vissas sidor men jag tycker det är viktigast att ni mår bra och ni alla trivs.. Ni är samma "braiga" personer som innan ni gick ut med ert partnerskap, jag är glad att ni talade om det så fort för oss... Vi ses. <3"

"Haha. Inget är ju konstigt 2013 så det är bara för folk att vänja sig. :) Normer hör till 1800-talet!"



Vi är tacksamma och glada för era fina ord! :) Det värmer våra hjärtan. Såna som ni gör dagen lättare. Ni dömer oss inte och har fattat att man kan leva på olika sätt och det är inget fel att följa sitt hjärta. Det är upp till var och en att bestämma över sitt liv och låta andra leva som de vill.


Puss och kram till er alla!

~Polyfamiljen

6 kommentarer

Anonym

01 Jun 2013 08:39

Ni får leva hur ni vill men iaf en av er hade ett annat liv innan där där h*n lovat saker som gäller hela livet oavsett vilket liv h*n valt att leva nu. Ens historia försvinner inte bara för att livet förändras. Har man lovat något för resten av sitt liv måste man hålla det. Vi är besvikna! :-(

Svar: Hej "Anonym".Vi hade alla ett annat liv innan detta inträffade. Som det ser ut nu har naturligtvis våra liv ändrats en del. Vi har stått med öppna armar och tagit emot gamla och nya vänner i vårt nya liv.. Vissa har ju tyvärr inte velat ta del av vår nya familj.. Å det är tråkigt.. =(

Ingens historia försvinner, så är det.. Det jag lovat är jag beredd att hålla. Men då krävs ett engagemang från andra också. Jag förstår att detta handlar om mitt åtagande som gudfar och vill mer än gärna hålla fast vid min roll i era och era barns liv. Men det är svårt när ni inte vill släppa in mina nya familjemedlemmar i ert liv. =/

Hoppas vi ska kunna prata på riktigt istället för att ni ska läsa här för att hålla er uppdaterade om vad jag gör..

Kram ~Pappa2
polyfamiljen.blogg.se

Ove Larsson

01 Jun 2013 17:45

Men varför försvann reportage från Aftonbladet? Tänkte dom på dom inblandade barnen kanske?

e

06 Jun 2013 23:48

Visa att du bryr dig i din roll för barnen då,och det är inte genom att inte träffa dom. Men det kanske inte är så viktigt?

Svar: Jag bryr mej om barnen.. jag saknar dem jättemycket.. Dom är viktiga för mej, precis som ni är..Jag undrar då hur viktig jag är för er? Kan ni acceptera mej som jag är och lever?

Som i alla konflikter mellan vuxna så kommer barnen i kläm.. å det är jättetråkigt eftersom barnen inte valt något av detta.. Så jag hoppas vi vuxna kan komma överens då för barnens och vår egen skull.

Pappa2/Gudfar
polyfamiljen.blogg.se

Bea

08 Jun 2013 21:20

Hej! Kan man läsa artikeln på nätet?

Svar: Ja det kan man göra, vill inte lägga ut namnen här men du hittar säker om du söker lite, den ligger på Aftonbladet och en hel del andra sidor också såg jag nu när jag själv sökte.
polyfamiljen.blogg.se

Bea

09 Jun 2013 11:33

Nu har jag hittat! Fin artikel, roligt att få läsa mer om er familj. Allt gott till er!

Svar: Tack för den fina kommentaren!
polyfamiljen.blogg.se

anniz

11 Jun 2013 00:56

Efter ungefär en halvtimmas googlande hittade jag äntligen, är man nyfiken så är man.. aldrig kommenterat innan men följt. Trist med all negativitet. Att alla mår bra är huvudsaken, resten får övriga människor helt enkelt acceptera.

Kommentera

Publiceras ej