Skolavslutningsfredag

1kommentarer

Ja i dag har 3 av barnen haft skolavslutning, i kyrkan som sig bör. Så vackert när alla barnen sjunger och att sedan se dem glada skutta ut därifrån, ner mot hembygdsgården där den utlovade glassen väntar på dem.
Pappa2 hade tyvärr inte möjlighet att närvara då jobbet krävde att han var där så det var jag och pappa1 som gick med alla 5 barnen. Efteråt gick vi till församlingshemmet för fika, kakfrossa, och nog frossades det, massor av kakor och bakelser fick dom i sig alla 5:)
Efter det var pappa1 tvungen att åka tillbaka till jobbet och jag tog med mig alla barnen till affären för handling, förutsättningarna känndes inte som de bästa när alla var höga på socker efter kakfrossan, det var fredag och skolavslutning, men inne på affären var det ganska lugnt och barnen skötte sig exemplariskt! Vilka duktiga barn vi har! Det roligaste var ändå när vi stog i kassan och damen i kön bredvid vänder sig till sin väninna och visar upp fem fingrar, mimar F E M och pekar på mig och barnen himlar lite med högonen och tycker säkert å herregud, så många barn. Nu trodde hon säkert inte jag såg henne men ja det gjorde jag ju:) På något vis vänjer man sig ju med antalet barn, när vi hade ett barn tyckte jag säkert 5 såg ut som ett helt dagis också, nu är fem liksom ingenting...
 
I kväll ska vi ner till vårt jobb och grilla tillsammans med våra arbetskamrater, vädret ja det kan man inte kalla grillväder direkt, eller kan man? spöregn...
Dags att göra iordning här hemma Pappa2s syster kommer och passar barnen under tiden så lite vill man ju röja undan och sedan är det läge för middag, tacos, som vilken svenssonfredag som helst:)
 
Lovade jag skulle göra så mycket som möjligt innan pappa 1 och 2 kommer hem så det är väl kanske inte läge att sitta här då...hihi

1 kommentarer

Sundsvalls lena

16 Jun 2013 19:00

Hej! Jag tänkte bara fråga hur barnen ser på ert förhållande vad jag förstått är det spridd ålder på dom så dom små kanske inte riktigt förstår men de äldre hur tar de det?
Kram lena

Svar: Alltså barnen har tagit det jättebra från första dagen, vi har suttit ner och prata med dem både alla tillsammans och var för sig. Dom har haft möjlighet att ställa frågor och vi har ställt frågor till dem om hur dom tycker att det är och så och har bara fått höra positivt från dem, inte ens den äldsta som vi nästan förväntade oss skulle ha invändningar har sagt något om att han inte skulle gilla det, vilket givetvis känns jätteskönt för oss. Frågor kan givetvis komma under vägen och då tar vi dem när/om dom dyker upp.//Mamman
polyfamiljen.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej